Monday, August 01, 2011

entri cepat tapi kurang padat.

Salam to all readers.

Hai. Huhu. Hari ini dah masuk minggu kelima praktikum. Tapi satu gambar pasal sekolah praktikum I tak share lagi. T__T. Haha. Bukan ape, si orange tu takde bateri. Tak tahu campak mane chargernye. Haishh. Tunggu Aida Suraya belikan katenye. Haha.

Oh ye. Minggu ni jugak merupakan minggu pertama umat Islam menunaikan ibadah puasa. Oh. Bulan depan mahu raya pula. Aiyoo! Puasa pun baru sehari kecoh raya je lebih. Ok,tamatkan propaganda I disitu. Hehe. This year I puasa bertiga aje kat Ipoh. Untung bertiga. Kalau tak berdua aje sebab hausmet yang lagi tua dua tu dah bekerja. So mereka tak stay dengan I lagi. Ekekeke. Bangun sahur tu sudah mesti kerana ada berkat di dalam sahur itu sendiri. Lebih-lebih lagi kalau kita melambatkan waktu sahur. Waktu berbuka juga digalakkan mempercepatkannya. Tapi bukanlah lepas azan Asar terus buka! Lepas je yakin dah dengar azan Maghrib terusla baca doa buka puasa dan jamah kurma. Nyam3.

Okeyh. Minggu ni juga I akan balik rumah.  Weehoo! Nak berpuasa kat rumah dengan keluarga katenye. Haha. Lagipun nak uruskan hal insuran kereta, buat ic baru dan juga nak g showroom PROTON. Mysis nak beli kereta katenye. So, mahu diajak kakaknya yang cantik ini temankan. Hehe.

I rase macam takde madah aje nak stori kali ini.Kalau nanti ada hots stori, kita share same-same.




''Puasa itu untukKu, maka Aku sendiri yang akan menentukan pahalanya. Ia (yakni orang yang berpuasa itu) meninggalkan syahwatnya dan makanannya dengan sebabKu'. Bagi orang yang berpuasa dua kegembiraan; kegembiraan ketika berbuka dan kegembiraan ketika bertemu Tuhannya nanti. Sesungguhnya bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah dari bau kasturi". 
(Riwayat Imam Muslim dari Abu Hurairah r.a.)

fast forward punye entri nih namenye. haha.

No comments: