Wednesday, March 30, 2011

muhasabah.

Bismillahhirahmanirrahim.okei. this moning i wanna share with u about 'hidup bermasyarakat'. pasti korang semua tahu kan masyarakat tu ape. tapi aku nak kecikkan sikit ruang lingkupnya menjadi lingkup. eh bukan. menjadi kepada sekolah. lorh,apesal plak nak cite sekolah. kau nih! hehe. ada sebab aku pilih sekolah wey.

hurm.this 2 weeks, aku sedang prektikel kat skolah.eh,kau keje ape prektikel sekolah bagai. hehe. guess what? selama aku duk kat dalam staff room ni, aku asyik dengan kerja aku saja. rph aku, bbm aku, dan video2 aku. haha. cikgu lain lalu lalang belakang aku, aku wat malas tegur je. haish. memang nature aku bukan camni. sebab aku ni kategori banyak mulut! huhu.

so, back to basic...
kalau kau memang tak rajin nak menegur2,jangan kau harap dapat mintak pertolongan seniors yang otai-otai ni. aku pun akan buat bende same kalo junior kat IPG tu buat kerek. ingat aku nak layan kau?sorry sikit! so, aku dah ambil iktibar dan merasakan hidup bermasyarakat ni sangat diperlukan. yang penting kau kena bermuka-muka sikitla kalau nak hidup. tak semua orang kau suka nak sembang dan FYI,tak semua orang jugak suka nak sembang dengan kau. Elehai. name pun manusia. mane boleh tengok orang lain lebih sikit! mesti dia condemn kau. sebab aku pon condemn kau kan! haha.

chill la wey. tak semua orang ikhlas nak berkawan dengan kau. so, kalau kau nak dapat orang yang ikhlas betul-betul nak berkawan dengan kau, pastikan kau ikhlaskan diri kau dulu berkawan dengan dia! hidup ni kan macam karma. lagipun, kalau kau buat jahat dengan orang, sekarang ni Allah bayar cash je! takde nak tunggu dekat nak kiamat. sebab memang Kiamat Sudah Dekat. Insaflah.

well, try to be more matured sebenarnye. yes I am growing up now. learnt my lesson already. I pun bukan muda lagi. Rumah dah kata pergi, Kubur pun dah kata mari. so, sama-sama lah kita perbanyakkan amalan. I pun tak lah baik sangat tapi kita belajar memperbaiki diri dan kongsi sama-sama kebaikan yang kita perolehi.
Bukankah 'Sharing is Caring'?






heart Peace not War!

No comments: